Als je een website hebt dan wil je natuurlijk dat die goed gevonden wordt door de zoekmachines op het internet. Hiervoor kun je een SEO specialist in Breda inschakelen. Het is belangrijk om de teksten op je website te voorzien van de juiste zoekwoorden. Op die manier stijgt je website in de ‘ranking’ bij Google en andere zoekmachines. Maar waar let je op als je een SEO specialist inschakelt?
Zet op papier wat je wensen zijn
Het is belangrijk dat je voor jezelf helder hebt wat je wensen zijn. Door wie wil je gevonden worden? Wat is je doelgroep? Het maakt nogal verschil of je je wilt richten op jongeren in je eigen regio of op zakelijke klanten wereldwijd. En daar zit dan nog heel veel tussenin. De SEO specialist krijgt de taak om de juiste content te schrijven. Die moet niet alleen de zoekmachines op het juiste spoor zetten, maar ook aantrekkelijk zijn voor je beoogde doelgroep. De tone of voice is daarbij erg belangrijk. Spreek je je website bezoekers aan met ‘u’ of met ‘je’. Gebruik je vakjargon of niet. Deze punten zijn bepalend.
Maak duidelijke afspraken
Sommige SEO bureaus hebben meteen grootse plannen voor jouw bedrijf en je website. Maar bedenk dat daar ook een prijskaartje aan hangt. Je kunt bijvoorbeeld dagelijks gebruik maken van Google Ads. Iedere keer dat een Google bezoeker op jouw advertentie klikt betaal je daarvoor. Maar die klant moet dan als het even kan wel een aankoop doen, een offerte opvragen of op zijn minst uitgebreid je website bekijken. Zo niet dan levert het niets op en kost het je alleen geld. Spreek dus met het bureau dat jouw online marketing gaat doen duidelijk af wat het budget per week of per maand is. Dat voorkomt onaangename verrassingen.
Wat is een goed SEO bureau?
De vraag wat een goed SEO bureau is, is niet eenvoudig te beantwoorden. Het hangt onder andere ook af of het bureau thuis is in de branche waarin jouw bedrijf actief is. Een bureau als Grizzly New Marketing is heel veelzijdig en verdiept zich uitgebreid in je bedrijf voordat er een plan van aanpak wordt gemaakt. Op die manier wordt jouw budget voor online marketing optimaal benut en haal je er het hoogste rendement uit. Bedenk wel dat het even kan duren voordat je daadwerkelijk rendement ervaart van het verbeteren van je online vindbaarheid. De kosten gaan ook in dit geval altijd voor de baten uit.